La Revolució del gènere i els afectes a Torroella de Montgrí #2

5.05.2017. Institut Montgrí. Torroella de Montgrí

Avui comença la segona fase del projecte. Preparar l’acció de la plaça. Aquest any farem una obra de teatre amb diferents objectius: divulgatiu, per explicar què és el sexe, el gènere, la identitat de gènere, l’orientació sexual i les pràctiques sexuals; de sensibilització, per combatre LGTBfòbia i de reconeixement i celebració de la diversitat sexual i de gènere.

Convertirem la plaça en un museu, El museu d’història de la diversitat humana. El museu tancarà les portes amb l’exposició “Mira l’Àfrica” de la Fundació Akwaba i obrirà novament amb el muntatge de l’exposició “La Revolució del gènere i els afectes”. L’exposició està formada per cartells que han fet els i les joves a l’institut amb paraules vinculades als 5 conceptes que estem utilitzant per explicar la diversitats sexual i de gènere dels humans.

Sexe: cromosomes, hormones, penis, vagina, intersexual…

Gènere: drag king, drag queen, marimacho, camionera, efeminat, masculinitat, feminitat…

Identitat de gènere: noi, noia, transseuxal, transgènere…

Pràctiques sexuals: carícies, coito, sexe anal, masturbació, petons…

Podríem parlar d’altres aspectes que entrecreuen el gènere i la sexualitat com la cultura, l’edat, les condicions econòmiques, les creences religioses… D’aquest encreuament hem parlat al primer taller, però a la plaça, totes aquestes diversitats estan encarnades pel propi grup de joves.

L’exposició també compta amb alguns cartells amb reflexions sobre l’ús sexista de les joguines i el concepte de l’amor. Són extractes de les redaccions que el grup de joves també ha fet com a treball previ.

Assagem les escenes que té cada grup i les escenes que faran conjuntament entre les 3 classes de 3r.

Un pensament sobre “La Revolució del gènere i els afectes a Torroella de Montgrí #2

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s