Regalar[se] El Carmel

D’on sorgeix la proposta?

El Servei de Convivència Horta-Guinardó ens proposa realitzar un projecte amb un grup de l’Escola de persones adultes El Carmel. Els interessa un projecte educatiu que pugui donar respostes a tres nivells: desenvolupament personal, cohesió de grup i participació en el barri. La nostra proposta:  Regalar[se]

Què fem?

Segons el diccionari Regalar signfica:
1. Adelitar, causar plaer.
2. Tractar-se bé, refinadament, regaladament.
3. Donar quelcom com a regal o present.

Aquests tres accepcions ens serveixen per il·lustrar els objectius del projecte.

  • Reflexionar sobre la identitat com un procés de construcció social i dinàmic per prendre consciència del poder d’incidència i transformació que tenim les persones ( a títol individual i col·lectiu).
  • Construir col·lectivament mirades del territori que motiven i possibiliten processos i accions
  • comunitàries.
  • Regalar al barri una intervenció artística per millorar l’espai públic i les relacions veïnals que li donen vida.
Conèixer

Sóc jo, 5 coses que em fan feliç, els sabors de la meva infància i el jo del meu futur són les sessions que configuren aquest bloc, conèixer.

Sóc jo, els sabors de la meva infància i el jo del meu futur: A través d’una línia del temps viatjarem al passat, al present i al futur. Identificarem quines són les nostres habilitats i capacitats, quines vivències del passat ens han ajudat a construir el nostre present i què hem de fer en el nostre present per aconseguir el futur que volem.

Les 5 coses que em fan feliç ens ajudaran a treballar algunes qüestions vinculades amb la gestió de les emocions: amb quines coses em regalo? quines coses em donen plaer? com puc aprofitar les coses que em senten bé per aplicar-les a la meva vida personal i formativa? Com puc transformar les emocions que no em senten bé? Com em puc relacionar millor amb els meus companys i companyes?

A través de jocs sensorials, dinàmiques teatrals, de moviment, dansa, fanzine, murals, fotografia i cuina, crearem un espai per prendre consciència del poder d’incidència i de transformació que tenim les persones a títol individual i col·lectiu.

Experimentar, crear, proposar

A què sona el barri? A partir d’una cartografia col·lectiva treballada a partir dels 5 sentits, es promouen noves mirades al territori. Identificararem els equipaments, els espais públics i les relacions que configuren la vida quotidiana del nostre barri.

De l’anàlisi de la cartografia es proposa la selecció d’un espai rellevant per la vida comunitària del barri. Aquest espai serà analitzat amb més profunditat i es dissenyarà una intervenció artística que tindrà com objectiu millorar l’espai i relacions veïnals que li donen vida.

Celebrar i compartir

El projecte finalitza amb la intervenció artística.  L’acció es conceptualitza com un regal per al barri, per tractar-lo bé, adelitar i causar plaer al conjunt de persones que normalment l’utilitzen. L’acció al barri situa a les persones participants com a agents actius dins del seu entorn més proper, com a agents amb capacitat de participar, crear i promoure relacions de convivència.

Aquesta acció serà una forma de celebrar el treball realitzat i compartir els aprenentatges amb la resta del barri, per tant el procés i el resultat de la intervenció s’elabora com un material audiovisual que es comparteix a les xarxes socials.

Per saber-ne més